16.10.2019 Час читання: 2 хвилин

Намає часу на написання дипломної роботи?

Довір це кандидату наук!

Дізнатись ціну

Зміст

  1. Вибір теми рівня “Капітан Очевидність”
  2. Не розкрита тема курсової роботи
  3. Невідповідність загальним вимогам
  4. Плагіат і процент запозичень, що перевищує допустимі норми
  5. Непропорційні обсяги розділів
  6. Неспівпадання посилань та реальних джерел літератури
  7. Не пов’язаність частин курсової роботи між собою
  8. Застаріла література [особливо при розгляді сучасної теми]
  9. Оформлення не за вимогми методички
  10. Наявність граматичних помилок

 

«Експерт – це людина, яка вчинила всі можливі помилки у своїй галузі».

 

Зробивши всі можливі помилки при написанні курсової роботи, шанс стати експертом у нас, звичайно ж, є, а ось шансу отримати залік – вже не буде.

 

Зручно і приємно вчитися на чужих помилках. Особливо коли хтось їх дбайливо описав. Ми зібрали і визначили 10 помилок при написанні курсової роботи, жертвами яких стає студент. Який намагається написати курсову роботу самостійно. Якщо ви все ж таки не впевнені у своїх силах – в компанії “Наука Сервіс” можна замовити курсову роботу в найкоротші терміни.

 

1. Вибір теми рівня “Капітан Очевидність”

 

Почнемо з основного – Формулювання теми курсової роботи. Досвіду зазвичай небагато, а фантазії – навпаки, забагато. У бажанні охопити в роботі весь масив науки і відповісти на всі й відразу фундаментальні питання, студент хапається за тематики, які за обсягом аналізу і в дисертацію не влізуть. Сміливий запит зазвичай обертається або розчаруванням – «як же все це вивчити», або зведенням роботи до констатації очевидного – «щоб напевно».

 

У темі курсової роботи потрібно сформулювати проблемний запит: що на що впливає. Важливо, щоб цей запит відповідав реаліям, а не у вигляді «Чи впливає попит у ринковій економіці на пропозицію». Проблема, яку ви формулюєте в роботі, повинна мати хоча б частку проблемності, інакше про що ж ми пишемо?

 

2. Не розкрита тема курсової роботи

 

Друга за частотою помилка, перекреслює увесь вклад студента по роботі. Буває, що плануючи писати про одне, йдемо в іншу сторону, не дотримуючись плану або предмета дослідження. Необхідно весь час звіряти свій текст з вимогами теми – чи про те мова.

 

Занурюючись у тонкощі і складності теми курсової роботи, ми відкриваємо той чи інший аспект як найбільш цікавий для нас, і просуваємося в цю сторону. Найкраще, що можна зробити у цьому випадку – постаратися внести корективи в тему, щоб уникнути негативного рішення комісії з перевірки курсової.

Докір від наукового керівника про те, що «тема не розкрита», пов’язаний, найчастіше, з некоректно підібраною темою – занадто великою або невідповідною за рівнем складності

 

3. Невідповідність загальним вимогам

 

Будь-яка письмова робота, і особливо навчальна, повинна бути виконана і оформлена в рамках суворих вимог. Свавілля написання насправді неприпустиме. А якщо тема дуже цікава, і так заглибився, що забув про все на світі, – в результаті з-під пера студента виходить багатосторінкове есе.

 

ПАМ’ЯТАЙТЕ!

  • Навіть якщо тема Супернова і ніким не розроблена (це, до речі, частіше за все не так!) – все одно ви зобов’язані посилатися на роботи вчених.
  • Навіть якщо ви все сказали і вклалися у 15 сторінок – все одно потрібно 25-30. Якщо методичка курсової роботи не дозволяє іншого.
  • Навіть якщо робота теоретична і писати немає про що – все одно потрібно ділити текст на структурні компоненти, глави і параграфи. Не може бути монотонного писання.
  • Навіть якщо ви щиро обурені і ображені, незадоволені чужою дурістю і знайденими невідповідностями – все одно тримайте емоції при собі і викладайте текст виключно науковою мовою.

 

Також суттєвою помилкою є відсутність структурних елементів курсової роботи: вступу, висновків, додатків, списку використаних джерел.

 

4. Плагіат і процент запозичень, що перевищує допустимі норми

 

Неможливо сховатися від плагіату. Здавалося б, робота авторська, текст писали-складали, потроху «позичали» чужий текст (Не завантажено ж цілком!), Посилання ставили. Але перевірка показує не той результат, на який сподівалися. Причин може бути декілька:

 

  • неправильне оформлення цитування;
  • надмірна кількість тексту підряд з одного і того ж джерела;
  • посилання на автора, який сам «позичив» чужі думки і неграмотно оформив виноски;
  • використання тексту, який не повинен бути розміщений в інтернеті, але якось там опинився, і відразу потрапив в базу юридичних дисциплін.

 

Слід дотримуватися правила: всього допустимо 30% запозичень, але основний відсоток чужого тексту нехай буде в теоретичному розділі. А практичну частину пишемо самостійно, з мінімальною частиною плагіату.

Зазначене правило все одно зобов’язує давати посилання на джерела, звідки ми беремо матеріал

 

5. Непропорційні обсяги розділів

 

Доходить до смішного: двадцять сторінок теоретичного матеріалу, і дві – опис практичних даних! Практичний внесок курсової роботи в науку і справді незначний, але все ж потрібно намагатися не так очевидно це демонструвати:

 

  • Оптимальним є рівний підхід – розглянути теорію і практику у пропорції 50/50.
  • У більш серйозних роботах – дипломних, дисертаціях – теорія і зовсім займає 20-30% загального обсягу.

 

Тому бажано прогресувати в обсязі тексту за рахунок збільшення практичної складової – цей навик стане в нагоді у майбутньому.

 

6. Неспівпадання посилань або реальних джерел літератури

 

Іноді хочеться заощадити сили і проставити посилання навмання. Або немає бажання шукати першоджерело, і посилаємося на підручник, звідки інформація дійсно була взята. Але і те, і інше – порушення правил цитування та пряма дорога до звинувачень у плагіаті. На жаль, якщо після написання курсової роботи ми додали ще пару джерел літератури – потрібно змінювати всі посилання, відповідно до нового номеру у списку джерел.

Можна вийти з положення більш сучасним шляхом (навіть трьома). По-перше, можна формувати автоматичні посилання, і користуватися функцією оновлення числового показника у квадратних дужках. По-друге, можна використовувати старі добрі посторінкові виноски (але це не завжди дозволено за вимогами методички). І по-третє (це вже зовсім сучасно, але також не завжди дозволено) – оформлювати список джерел не в алфавітному порядку, а у порядку цитування (згадок по тексту)

 

7. Не пов’язаність частин курсової роботи між собою

 

Дуже часта помилка, яку не відразу видно. Теорія в роботі, звичайно ж, повинна розкривати тему. Але ще теорія повинна «виправдовувати» практику, обґрунтовувати її. В ідеалі теоретичний розділ повинен бути обґрунтуванням для розробки і проведення дослідження, яке ми описуємо у другій частині.

 

У теоретичному розділі ми пояснюємо, як ми бачимо суть явища, яке будемо досліджувати.   Таким чином, практичний аналіз випливає з теоретичного. Це і є взаємопов’язаність частин курсової роботи.

 

Щоб уникнути подібної помилки можна спочатку продумати стратегію дослідження, а ще краще – змоделювати результати, що ми хочемо отримати. Це допоможе визначити у теоретичній частині саме ті ключові зерна, якими буде наповнений прикладний аналіз.

 

8. Застаріла література [особливо при розгляді сучасної теми]

 

Будь-яка наукова інформація має властивість застарівати. В сьогоднішніх реаліях це особливо відчутно. Адже ми не станемо наводити як приклад зв’язку пейджер або телеграф – хіба що робота з історії. Сучасні джерела літератури слід використовувати з цієї ж причини – це відповідає реаліям часу. Крім того, хтось вже напевно аналізував літературу, вік якої обчислюється десятками років. Чи має сенс робити це знову?

 

9. Оформлення не за вимогами методички

 

Методичка по роботі – це і Біблія, і Конституція для студента. Дотримуватися її вимог потрібно неухильно. Методичка регламентує і структуру роботи, і особливо її оформлення, і всі компоненти роботи, обов’язкові до дотримання.

 

Можна дещо схитрувати і використовувати зразок роботи одногрупника в якості прикладу оформлення. Потрібно лише переконатися, що той оформив її як слід.

 

10. Наявність граматичних помилок

 

Невичитана робота справляє саме погане враження, і істотно знижує бали при захисті. Це як дорогий манікюр і бруд, який забився під нігті, після збирання врожаю на городі. Грамотність оформлення – це обличчя роботи. Для гарної оцінки потрібно постаратися, щоб ця особа була охайною. Сподіваємося, наші рекомендації допоможуть освоїти мінне поле написання курсової. Вчіться на чужих помилках, і шлях до успішного захисту курсової роботи буде легкий і приємний.

Рейтинг Звёзд: 1Звёзд: 2Звёзд: 3Звёзд: 4Звёзд: 5 (1 оценок, среднее: 5,00 из 5)
Завантаження...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *